Kungariket


Kungariket vill köpa upp Island
november 1, 2008, 12:58 e m
Filed under: Blandat, Fantasi | Etiketter: , ,

Utopia. Lite kallt för min smak. Men jag skulle kunna leva med det. Eller kanske glasa in Reykjavik. Islänningarna vill överge sitt land och hade jag haft resurserna skulle jag köpt upp den pitoreska lilla ön. Gillar faktiskt läget. Lite Atlantisvibbar. Ganska ointressant för utomstående hot. Lätt att försvara. Bygger ett gigantiskt kärnkraftverk och gör hela ön till en supermodern hightechmetropol. Lockar kapital och industri med extremt fördelaktig lagstiftning och fantasilåga skatter. Hela landet kan vara invite-only. Eller så kan man bli ”premium member” mot en blygsam summa. Tillfälliga arbetstillstånd kan auktioneras ut på nätet. Monaco är för slackers. Island skulle kunna vara teknokratins högborg.

3 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Arbetstillstånden skulle säkert sälja 😉 Man behöver inget arbetstillstånd på Island om man kommer från EU-EES området. Och varför bygga kärnkraftverk här där vi har så mycket billig el? Varför tror du vi har aluminiumindustrin här och inte i kärnkrafts Sverige? Och nu vet jag inte varifrån du kommer men såhär på vintern har vi högre medeltempratur i Reykjavik än i exempelvis Stockholm. Så kom hit när du tröttnat på elprisera och kylan 😉

Kommentar av Smamman

Jag vill också äga Island.. vi lär bli två på budgivningen.
Känns som ett trevligt land kanske skulle passa på att besöka det nu när det är så billig..

Kommentar av Deeppocket

Jag har korsat Island till fots så mina avtryck finns redan. Ett land värt att äga. Ska tävla om budet.Och mobilen funkade bättre än i Sverige.

Kommentar av elina




Kommentera

